مشعل های صنعتی برای کوره های ذوب، ساخت مشعل گاز سوز، دو سوخته، تجهیزات گازرسانی، مشعل سرعت بالا، مشعل سرعت متوسط

رهرو ایده رایان

شرکت تولیدی و مهندسی

سوالی دارید ؟

09112362680
آدرس کارخانه ما
گیلان، صومعه سرا،شهرک صنعتی(2)، خ نسترن 1
09111857717

تنظیم فشار رگولاتور

تنظیم فشار رگولاتور

رگولاتور گاز یا تنظیم کننده فشار گاز ، همانطور که از نامش مشخص است ، وسیله ای است که برای متعادل کردن جریان گاز و ثابت نگه داشتن آن مورد استفاده قرار میگیرد. از رگولاتور ها برای تبدیل فشار زیاد گاز ، به فشار کمتری که برای دستگاه مناسب باشد، استفاده میشود. در مشعل های صنعتی معمولاً فشار خط ورودی که حدود 30 یا 60 پوند بر اینچ مربع است باید توسط یک رگولاتور به فشار کاری مشعل که معمولاً بین 100 تا 250 میلی بار می باشد کاهش یابد. از مشخصه های مهم رگولاتور به صورت زیر می باشد:

1- سایز رگولاتور مثلاً 2 اینچ یا 4 اینچ

2- میزان دبی گاز بر حسب متر مکعب بر ساعت

3- فشار ورودی و خروجی

4- مجهز به شات آف ولو یا بدون آن

نحوه تنظیم فشار خروجی رگولاتور صنعتی

برای تنظیم فشار در رگولاتور های صنعتی باید از پیچ تنظیم که معمولاً در کلاهک دیافراگم قرار دارد بهره جست. معمولاً در همه رگولاتورها این پیچ تنظیم وجود دارد و با استفاده از یک آچار مخصوص یا معمولی با چرخاندن در جهت عقربه های ساعت فشار افزایش می یابد و در جهت خلاف عقربه های ساعت فشار کاهش می یابد. این کار در واقع با تاثیر بر روی فنری که روی دیافراگم قرار دارد باعث تنظیم فشار می گردد. شکل زیر این پیچ تنظیم را نشان می دهد.

معمولا برای تنظیم فشار خط باید یک گیج و یک شیر ونت جهت شبیه ساز مصرف تعبیه گردد تا بتوان با گیج فشار خروجی را به صورت لحظه ای رویت نمود و با شیر ونت مصرف را شبیه سازی کرد تا فشار کاری همزمان با مصرف تنظیم شود. شکل زیر موارد زیر را نشان می دهد.

جهت تنظیم فشار پیچ تنظیم رگولاتور را در جهت عقربه های ساعت می چرخانیم تا فنر فشرده شود سپس همزمان فشار روی گیج را نیز رویت می کنیم آنگاه در صورتی که خط در حال کار نباشد از شیر ونت استفاده کرده و کمی باز می کنیم و تغییرات و تثبیت فشار را روی گیج مشاهده می کنیم و در صورت اختلاف با فشار درخواستی مجدد پیچ تنظیم را در جهت مناسب جهت افزایش یا کاهش می چرخانیم. با اینکار در زمان تولید فشار به همان صورت تثبیت خواهد شد.

شرکت رهرو ایده رایان تامین انواع رگولاتورهای صنعتی جهت مصارف مشعل صنعتی

شرکت رهرو ایده رایان تامین اقلام سوخت رسانی صنایع

رگولاتور مجهز به شات اف سرخود

برخی رگولاتورها مجهز به شات آف بوده و نیاز به شیر شات آف جهت قطع فشار های بالا یا پایین نمی باشند و این کار را خود انجام می دهند. شکل زیر یک نمونه از این رگولاتورها از برند ماداس را نشان می دهد.

 

 

 

 

 

 

محمد گفت:
سلام. مطلب بسیار جالب و مفید . ممنون