مشعل های صنعتی برای کوره های ذوب، ساخت مشعل گاز سوز، دو سوخته، تجهیزات گازرسانی، مشعل سرعت بالا، مشعل سرعت متوسط

رهرو ایده رایان

شرکت تولیدی و مهندسی

سوالی دارید ؟

09112362680
آدرس کارخانه ما
گیلان، صومعه سرا،شهرک صنعتی(2)، خ نسترن 1
09111857717

کوره های تونلی و کانتینیوس

کوره های تونلی جهت مصارف مختلفی نظیر پخت سفال و سرامیک ، کاتالیست ، آهن اسفنجی ، چینی و بسیاری دیگر از صنایع کاربرد دارد که عموما از سه بخش ، پیشگرم ، جهنم و پس گرم تشکیل می شوند. یکی از مشخصه ها ی کلی کوره کانتینیوس، وجود یک سطح بارگزاری مشبک است که معمولا از سیم های بافته شده تشکیل شده است که نسبت به کاربرد کوره ، جنس آن مشخص می شود. جنس این توری ها می تواند از آهن ، استیل ، اینکونل و یا حتی در بعضی از موارد پارچه های نسوز مسطح و یا سیلیکون های مخصوص کانوایر تشکیل می شود. نحوه حرکت توری به صورت مداوم و پیوسته با سرعت قابل تنظیم ، طبق نیاز ، طراحی می شود. همچنین حرکت توری توسط الکتروموتور گیربکس و انتقال به غلطک کشنده انجام می شود. در نوع دیگری از کوره ها که در صنعت آغشته سازی کاغذ جهت روکش ورق MDF (نئوپان) ستفاده می شود معمولاً رول کاغذ در چند مرحله پس از آغشته شدن به مواد از داخل چندین کوره که دمای حدود 150 تا 230 درجه دارند عبور می کند تا به دما و رطوبت مورد نظر رسیده و آماده پرس روی سطح MDF شود.

کوره تونلی و آغشته سازی رهرو ایده

کوره آغشته سازی کاغذ روکش MDF

جزوء آن دسته از ماشین آلات صنعتی است که در ساخت انواع کاغذ های  دکوراتیو ام دی اف، نئوپان و دیگر مصنوعات چوبی  جهت بالا بردن سطح میزان زیبایی آن ها بکار می رود. در این دستگاه رول های کاغذ به دو رزین اوره فرمالدئید و رزین ملامین در دستگاه آغشته سازی کاملا آغشته می شوند.لازم به ذکر است که در جهت بالا بردن سطح کیفیت و مقاومت روند آغشته سازی کاغذ، لازم است ابتدا رول های کاغذی درون یک تشتک پر از رزین (چسب) قرار گیرند. بعد از خشک شدن رول ها، باید به وسیله دستگاه آغشته سازی کاغذ یک لایه رزین ملامین بر روی سطح آن ها پوشش داده شود تا میزان شفافیت آن ها نیز بالا رود.در ادامه، می بایست کاغذ های آغشته شده را توسط دستگاه کوره (مشعل های کوره آغشته سازی)، خشک کرد و سپس به سمت سیستم خنک کننده هدایت نمود.

مشعل آغشته سازی رهرو ایده رایان

معمولاً کوره های آغشته سازی کاغذ بین 9 تا 11 بخش (section) می باشند که شامل دو قسمت ابتدا و انتها هستند که رول کاغذ در ابتدا وارد 3 یا 5 بخش اول شده و سپس با یک فاصله مسیر شش بخشی کوره ها را طی می کند تا به رطوبت لازم دست یابد. شکل زیر تصویر شماتیک از کوره و خط آغشته سازی را نشان می دهد.

شماتیک خط و کوره آغشته سازی mdf

کوره تونلی صنعت سرامیک و چینی

در صنعت چینی و سرامیک نیز از کوره های تونلی استفاده می کنند در این کوره یک تونل دراز و باریک است که کف آن ریل‌گذاری شده‌است و محصولات، با عبور از درون آن در معرض حرارت قرار می‌گیرند و پخته یا زینتر می‌شوند. محصولات برای عبور از کوره تونلی می‌بایست بر روی واگن‌های مخصوصی چیده شوند. کوره تونلی شامل سه مرحله پیش‌گرمایش، پخت و خنک‌کن می‌باشد. در ساده‌ترین نوع کوره تونلی، مشعل‌های موجود در منطقه پخت باعث گرم شدن هوای کوره می‌شود. این هوا با حرکت به سمت ورودی تونل (پیش‌گرمایش) آرام آرام حرارت خود را به واگن‌های این منطقه منتقل می‌کند و در نهایت از دودکش خارج می‌شود. از سوی دیگر هوای تازه از خروجی تونل وارد می‌شود و در مواجهه با واگن‌هایی که مرحله پخت را پشت سر گذاشته‌اند، آنها را آرام‌آرام خنک می‌کند و دمایش به تدریج افزایش می‌یابد تا به منطقه پخت برسد و اکسیژن لازم برای احتراق مشعل‌های این منطقه را فراهم نماید. البته قسمتی از هوای گرم شده به بیرون از کوره هدایت می‌شود تا در خشک‌کن و بعضاً برای تنظیم دمای هوای سالن تولید مورد استفاده قرار بگیرد. معمولاً ۶۰ درصد از طول کوره به منطقه پخت، ۲۰درصد به منطقه پیش‌گرمایش و ۲۰درصد به منطقه خنک‌کن اختصاص دارد.

کوره سرامیک و چینی رهرو ایده رایان

کنترل دمای کوره تونلی

یکی از مباحث مهم در کوره های تونلی کنترل یکنواخت دما در مناطق مختلف آن می باشد. دمای مناطق مختلف کوره از طریق ترموکوبل و سیستم‌های کنترل اندازه‌گیری و تنظیم می‌شود. همچنین هوای داخل کوره نیز از نظر اکسیدی، احیایی یا خنثی بودن قابل کنترل است. در صنعت آغشته سازی رنج دما عموماً حول و حوش 220 درجه می باشد لذا سنسور PT100 نیز جواب می دهد. برای اینکار می توان از دو روش بهره برد در کنترل از طریق کنترل کننده های دما می توان یکی از پارامترهای هوا یا گاز را ثابت در نظر گرفت و با بهره گیری از یک شیر کنترل در مسیر دیگر کنترل دما و نوع شعله (اکسیدی، احیایی یا خنثی) را انجام داد. اما روش بهتر این است که در مسیر هوا و گاز از دمپر موتور استفاده کنیم و با استفاده از گاورنر میزان گاز و نسبت هوا را با توجه به دما از کنترل کننده با دقت بالا کنترل کنیم.  شرکت رهرو ایده رایان سازنده مشعل برای کوره های تونلی، آغشته سازی و طراحی سیستم کنترل دما با دقت بالا در این کوره ها می باشد. شکل زیر نمایی از این سیستم را نشان می دهد.  

مشعل های آغشته سازی رهرو ایده رایان

شرکت رهرو ایده رایان فروش تجهیزات کنترلی خط گاز (گازوئیل) مشعل های صنعتی

شرکت رهرو ایده رایان طراحی سیستم های کنترل دما در کوره های آغشته سازی و تونلی و کانتینیوس

کنترل کننده دما یوکوگاوا رهرو ایده رایان

روش کنترل نسبت (ratio control) برای دمای کوره

روش دیگر کنترل نسبت با استفاده از سیستم PLC می باشد در این روش نیاز می باشد با استفاده از سیستم اورفیس پلیت در هر دو مسیر هوا و گاز میز فلو محاسبه شود و در هر دو مسیر نیاز به شیر کنترل می باشد. در این سیستم دست اپراتور بازتر است و می تواند علاوه بر کنترل نوع شعله (تنظیم نسبت هوا و گاز برای شعله اکسیدی، احیایی یا خنثی) دمای کوره را نیز ست کند. شکل زیر نمای شماتیک از این روش را نشان می دهد.

کنترل نسبت رهرو ایده رایان

روش دیگر کنترل کننده های مخصوص ratio control می باشد. این کنترل کننده ها در واقع همانند PLC عمل می کنند ولی فقط برای همین کار ساخته شده اند و قابلیت برنامه ریزی مثل PLC ندارد و از طرفی از لحاظ قیمتی به مراتب پایین تر می باشد. شکل زیر نقشه شماتیک و یک مدل از این نوع کنترل کننده را نشان می دهد.

کنترلر نسبت هوا و گاز مشعل صنعتی

 

تهیه: واحد R&D شرکت رهرو ایده رایان